Kopen via Amstel Housing

Ben je van plan om een woning te gaan kopen? Grote kans dat wij je kunnen helpen! Hieronder een kort overzicht waarom wij je het beste kunnen helpen, en daaronder meer en uitgebreide informatie…

De juiste woning voor jou

  • Wij kennen de markt
  • We hebben de kennis en ervaring m.b.t de procedures
  • Wij begrijpen goed wat jij zoekt en je hebben oog voor je specifieke wensen
  • Wij hebben een uitgebreid netwerk

Snelle service

  • We maken snel een compleet zoekprofiel op
  • We nemen deze uitgebreid met je door op realistische verwachtingen en eventuele beperkingen
  • We schakelen snel met jou en de markt
  • We gaan zo snel mogelijk bezichtigen met jou

De procedure

In een notendop:

  • We stellen je zoekprofiel samen
  • We gaan zoeken
  • We gaan bezichtigen
  • We gaan onderhandelen
  • We maken of screenen de koopovereenkomst
  • We begeleiden je bij de notaris

Kosten

  • We rekenen standaard 1% van de koopprijs, + 21% btw
  • Neem contact op met het kantoor van de regio waarin je zoekt voor eventuele afwijkende prijsafspraken

Aanvullende diensten

Eventueel kunnen we je ook helpen bij:

  • Aansluitingen verzorgen voor gas, water, elektra, tv, internet
  • Contacten met aannemers, schilders, loodgieters etc.
  • Aanvragen officieel Energielabel

Nazorg

Yes! Gefeliciteerd met je nieuwe woning!

  • We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen
  • Je kunt ook na de overdracht nog contact opnemen voor eventuele vragen of onduidelijkheden

Een woning kopen

Heb je je droomhuis gezien?

Je vindt ons aanbod van koopwoningen op de website van Amstel Housing, en uiteraard ook op Funda e.a. Het aanbod varieert regelmatig, dus als je een woning zoekt, kijk dan op onze website of geef je zoekprofiel door via de gratis inschrijving.

Amstel Housing biedt ook woningen buiten Nederland aan, zoals in Spanje. Kijk op onze website of Funda voor ons actuele aanbod.
Dankzij onze samenwerking met een Nederlandstalige makelaar ter plaatse in Spanje, kunnen we het hele proces van aankoop en financiering voor u begeleiden. Informeer naar de mogelijkheden.

Een huis kopen?

Zie je niet wat je zoekt, en wil je verder kijken in deze hectische woningmarkt? Het is een belangrijke en emotionele beslissing als je een huis gaat kopen. Dit gebeurt maar enkele keren in je leven. Amstel Housing zoekt en denkt met je mee en zorgt voor een advies op maat. Als je kiest voor Amstel Housing, betekent dat kiezen voor kwaliteit, klantvriendelijkheid en flexibiliteit. Neem contact op met de vestiging van de regio waarin je zoekt, en vraag informatie en als je wilt, een kosteloos vrijblijvend intakegesprek

Schrijf je nu in

Een aankoopmakelaar, wel zo handig!

De aankoopmakelaar van Amstel Housing begeleidt je tijdens het gehele traject, vanaf de zoektocht en de bezichtiging van de woning, en de overdracht bij de notaris.

Na de selectie van de woningen die aan je zoekprofiel voldoen, gaan we samen met jou de geselecteerde woningen bezichtigen. We kijken dan, en daarna, voor jou onder andere naar:

  • de globale staat van onderhoud van de woning;
  • eventuele zichtbare schade en gebreken aan de woning;
  • de noodzaak voor een eventuele bouwkundige keuring;
  • de eigendomssituatie;
  • eventueel lidmaatschap en 'gezondheid' van de Vereniging van Eigenaren;
  • eventuele bestemmingsplannen;
  • het energielabel en de milieuaspecten.

Amstel Housing komt snel achter de noodzakelijke gegevens en neemt dit mee in het aankoopadvies en de onderhandelingen.

De onderhandelingen en de koopovereenkomst

Tijdens de onderhandelingen is het cruciaal om een goede biedingsstrategie te hanteren en met het beste openingsbod te komen. Na acceptatie van het eindbod worden door middel van een koopovereenkomst de afspraken vastgelegd. Uiteraard begeleiden we je hierbij en scannen alle noodzakelijke documenten voor je.

Bij de notaris, de eigendomsoverdracht

Op de afgesproken datum van de overdracht wordt de woning eerst geïnspecteerd en worden de meterstanden opgenomen. Amstel Housing heeft dan al de notariële stukken gecontroleerd. Vanaf dit punt moet de akte van levering (eigendomsoverdracht) worden ondertekend bij de notaris. Je wordt daarna als nieuwe eigenaar ingeschreven in het Kadaster. Je krijgt nu de sleutels overhandigd, gefeliciteerd met je nieuwe woning!